pon pon!!!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 27 October 2012

hipokrit


Assalamuulaikum... apo kabor ? :) Sebelum memulakan apa2 , Nasirah nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kat suma umat2 islam.. Dan x lupa jgk kat keluarga tercinta Nasirah, kawan2 dan adek2 junior kt skolah iaitu Luqman Norani dan Farah Reyhana Aqilah .. Raya korban taon nie cam x meriah sgt .. mungkin kita x berasa sgt kot apa yg nak diraikan .. x mcm hari raya aidilfitri .. Hari raya aidilfitri kan kita nak sambut 1 syawal selepas kita berpuasa sebulan .. tp xpelah hari raya aidiladha pon raya yg seronok .. ikut orang lah..Sambut raya nie bnyak makn daging kan? ye laa.. kan kita korbankan lembu.. Ikuti sketsa nie..

Najah : asai raya haji kita bnyk makn daging erk?
Nasirah : Dah nama pon raya korban, mestilah korban kan lembu ...
Najah : Taulah , kenapa x ayam kaa??
Umi : Kalu korban ayam , xnmalah raya korban yang sebenarnya..
Nasirah : Ayam tu dh korban hari2..
Umi : Hari2 dh mkn ayam dh.. bagilah lembu plak..
Abah : Hahaha..
Bian n Ain : (ntah phm ke x coz no respon)


Dan x lama lagi , kami f4 akan berangkat ke KL-MELAKA ari khamis nie.. moga2 apa yg diharapkan akan diizinkan oleh Allah S.W.T.. Amin .. Ain Bian cuti isnin nie.. apa gi Nasirah tumpang sekaki lah.. hehe.. bkn pa .. risau kot2 depa buat apa2 kat rumah .. lagipon exam abeh ari selasa.. .

hurmmm... HIPOKRIT ??? apa maksud hipokrit ? Menurut poet of fall , hipokrit ialah orang yang berpura-pura baik tapi ada niat jahat . Ada sapa2 bleh terangkan x, adakah sama dgn maksud mahu memiliki sesuatu tetapi sebenar dalam hati 'berhati dua' ? okay, pham x? Maknanya dy nak benda tu , tapi dlm yang masa sama dy nak lain jgk di bawah satu skop ..Sesuatu yang kita letak pada kedudukan yang tinggi .. dan amat menyakiti kalu diketahui oleh orang kedua.. Mesti kita sakit hati bila orang tu ckap n kita tapi dlam ada niat lain dy pasang .. seolah-olah dy xhargai apa yg dy dimiliki.. Dngr ya kawan2 , kita tidak boleh cemburu atau pertikai apa yang dimiliki oleh orang lain kerana nikmat datang daripada Allah.. So, sifat dengki dalam hati dan bersihkan hati dgn berzikir atau memperingati Allah.. Kadang-kadang kita payah nak nilai perasaan seseorang dari segi fizikal  atau mentalnya melainkan dy sengaja tunjukkan ... Dan Nasirah pernah baca artikel berkaitan dua hati yang menjadi cinta tiga segi di mana seorang insan dy terperangkap dgn perasaan dy sendiri .. dy keliru dgn perasaan dy sebenarnya .. sng citer nak ckp kat sini dy suka dua orang dlm masa yang sama.. dan dy confuse siapa sebenarnya yg dy suka .. kalu kawan2 alami situasi ni , berdoalah banyk2 .. kalu ditakdir dgn orang A , kita xkan berpisah dgn dy .. kalu ditakdir dgn orang B , kita xkan berpisah dgn dy.. tpi igt ! Perasaan dengki bleh memakan diri kita sendiri kalu kita x cuba kawalnya.. -eiranasrul

No comments:

Post a Comment