pon pon!!!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday 30 June 2013

LoVe ?

Krik3~ Haaaaaa.... dh masok bulan Julai lah kwan2 ! Haaaa... Hari Bufday Ummi , insan yang melahirkan Nasirah di dunia nie atas izin ALLAH S.W.T . Alhamdulillah ~ Apa pon Nasirah sggggggtttt lah memerlukan doa umi utk dy terus mengecapi kejayaannya dan selamat dunia akhirat .. amin ~


Okey , kita masok tajuk kita ari nie iaitu cinta ! CINTA ? Sume orang pernah rasa , cinta pada manusia , cinta pada benda dan yang plg agong skali adalah cinta pada ALLAH .. Kadang2 cinta ada keburukannya  dan ada kebaikannya .. Hey ! cinta pada manusia mcm2 ad tau x ... kalu kita xbertanggungjwab atas cinta yang hadir secara tiba2 , ia akan melalaikan .. cinta kadg2 bleh meretakkan sesuatu perhubungan shabat karib yang ingin cinta yang tiada manfaat .. tpi sebenarnya cinta itu indah kalu kita tau control dy .. Ada org rasa cinta tu dtg dgn sendiri walaupon sebelom nie dy xpernh teringin memilikinya dlm jangka masa yg lama ... Dy cuba menafikan yg dy dh memiliki cinta tpi x bleh ! dy rsa makin kuat sampai dy prnh menangis smlaman .. menafikan perkara yang dy x sangka2 yg dy akan memiliki semua nie .. dan dlm jangka masa yg lama akhirnya dy menerima kenyataan yg dy sdh jatuh hati terhdp jejaka itu .. kalu dy nafikan skali pon , jejaka tersebut sentiasa hadir di depn mtanya .. Dan yang plg parah , bila dy terima kenyataan nie , ad persaingan yang berlaku menyebabkan antara mereka ad yang ikhlas dan ada yang x ... Ahh ! ini sgt mndtangkan tekanan menyebabkan dy mngambil inisiatif untuk berdoa kpada Allah supaya Allah tentukan yang terbaik untuk dy dan jejaka tersebut ..





Haaaa.. amacam jiwang x ? nak sng citer , kalu dh suka tu ngaku jer dlm hati.. jgn duk nafikan dh .. itu fitrah manusia .. okay , Nasirah suka pada org yang bercakap tentang ISLAM ... Islam is always true ... Nasirah dlm proses nak memperbetulkan cara hidup yang boleh mendatangkan ketenangan .. xkira lah ketenangan dlm apa pon .. perhubungan dengan manusia , perhubungan dengan maha pencipta dan sebagainya .. Kalu ada org rasa xsng sekalipon n kita padahal kita xprnh peduli pon pasai dy , itu masalah dy ..Pendek kata , sebelum Nasirah nak ambek SPM , mesti ada yang xkena dgn keadaan .. Nasirah terima sume tuu .. Nasirah just perlukan keikhlasan seorang sahabat ! Itu jaa ,  Nasirah plg xleh terima org xikhlas berkwan n Nasirah .. Sakitnya hanya ALLAH yang tau ... Setiap perbuatan tu ada sebb nya ... Dan Nasirah dh berhasrat xmo buat mna2 pihak terasa n Nasirah ... Kalu ada , Nasirah minx maaf sgt di bulan yang mulia nie .. Kita hormat bulan mulia nie , memandangkan Ramadhan bakal menjelma  lama lgi .. Mesti kita ada azam kita sendiri.. Bknnya pasang azam tyme taon baru jaa.. Sume org akan melakukan penghijrahan ... :D But please , chech yourself ! Kita adalah umat ISLAM..  





No comments:

Post a Comment